top of page
Search
  • mrymmoradii67

فواید خوردن شیر مادر

تغذیه در دو سال اول زندگی برای رشد کودک اهمیت دارد، شیر مادر منبع غنی از مواد مغذی است که کودک نیاز به رشد دارد و هیچ غذا یا نوشیدنیها نمیتوانند آن را جایگزین کنند. در طی 6 ماه نوزاد باید از شیر مادر تغذیه شود و بعد از این زمان مادر ممکن است از سایر مکمل های تغذیه ای استفاده کند. به طور کلی، شیر مادر برای رشد جسمی و روحی کودک مهم است. ادامه اهمیت تغذیه با شیر ماد فواید خوردن شیر مادر ر و مزایای آن برای نوزادان:

1. تعادل بین چربی و پروتئین در بدن: شیر انسان دارای محتوای چربی و پروتئین بالاتری است و برای رشد نوزاد مفید است.

2. تغذیه با شیر مادر: شیر در شیر مادر حاوی چربی، پروتئین، ویتامین ها، روی و آهن است و آن را یک منبع غذایی غنی برای رشد و تکامل کودک می داند.

3. اطمینان از رشد سالم: در ماه های اول، نوزادانی که شیر مادر را تغذیه می کنند زودتر می شود. نوزادان تغذیه با شیر مادر در سن یک سالگی نازک تر و عضلانی هستند که ممکن است در سال های آتی از چاقی جلوگیری کنند.

4. جوش رشد و جلوگیری از پوسیدگی: کاشت پستان مادر باعث می شود دهان کودک برای باز کردن و بستن، و فک پایین و بالا به طور کامل با هم مناسب نیست، باعث شیر در دهان کودک نمی شود، و در نتیجه دندان.

5. حفاظت در مقابل بیماری ها: شیر در شیر مادر یک سیال باور نکردنی است که حاوی مواد عفونی است که از کودک از بسیاری از بیماری ها و عفونت هایی مانند اسهال، عفونت های گوارشی و تنفسی، عفونت گوش، آسم و آلرژی ها محافظت می کند. مرگ و میر ناشی از این بیماری ها را کاهش می دهد و همچنین احتمال چاقی و بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، سرطان و دیابت بالغ را کاهش می دهد.

6. هضم پذیری کودکان: نوزادان در روده ایجاد یک باکتری است که به ندرت باعث یبوست یا مشکلات معده می شود - روده های دیگر.

7. تبدیل به غذاهای جامد آسان تر است: نوزادانی که شیردهی می خورند، مواد جامد جدید را ترجیح می دهند، زیرا سلیقه ای در شیر مادر دارند.

8. رشد عاطفی کودک: تغذیه با شیر مادر منبع گرما، صمیمیت، نزدیکی و ارتباط بین مادر و کودک است، که در نتیجه کودک دارای پیشرفت عاطفی خوب است.

9. تغییر ترکیب شیر مادر: شیر در طول هر وعده غذا تغییر می کند، صبح زود رقیق می شود و تشنگی کودک را از بین می برد. در پایان روز، آن قوی تر و مغذی تر می شود و انرژی لازم برای رشد نوزاد را فراهم می کند.

تغذیه با شیر مادر باعث می شود که کودک از لحاظ احساسی و جسمی رشد کند و مادر برای تصمیم گیری در مورد شیردوشی برای کودکان آسان تر است.

2 views0 comments

Recent Posts

See All

نشانه و تغییرات همراه با بلوغ

بلوغ دوره خاصی در زندگی است که تغییرات سریعی در وضعیت جسمانی و شناختی فرد روی می دهد و به او کمک می کند وارد دوره بزرگسالی شود . این تغیرات فشارهای درونی را به نوحوان وارد می کند و انتظارات اجتماعی نی

علائم بچه بازی

علائم بچه بازی یک انحراف جنسی است که در آن فرد از لحاظ جنسی جذب کودکان می شود و این یک مسئله غیرطبیعی است . افراد بچه باز به هر دو جنس دختر و پسر جذب می شوند . برخی از افراد بچه باز با افراد بزرگسال غ

بلوغ زودرس چیست

بلوغ زودرس چیست دوره ای تکاملی در زندگی انسان است که فرد از کودکی وارد بزرگسالی می شود . بلوغ با تغیرات جسمانی ، شناختی و هیجانی مرتبط است و در این دوران هویت فرد شکل می گیرد و وارد دنیای جدیدی می شود

Post: Blog2_Post
bottom of page